همایش به رنگ زندگی با موضوع “خانواده دوستدار فرزند” برگزار شد

همایش به رنگ زندگی با موضوع “خانواده دوستدار فرزند” برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: ابراهیم زینل پور در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: ترغیب و تشویق خانواده ها به فرزندآوری و افزایش نرخ رشد جمعیت از اهداف مهمی است که در راستای رسیده به آن، همایش به رنگ زندگی را برنامه ریزی و اجرا کردیم.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: طبق آمار، کشور ما از سال 1385 وارد پنجره جمعیتی شده است که تا سال 1415 ادامه دارد و اگر سیاست های اصولی در خصوص رفع موانع ازدواج و فرزندآوری و همچنین تشویق به تعدد فرزند اجرا نگردد، در مسیر پیر شدن جمعیت قرار می گیریم.

وی در این همایش حمایت از خانوار‌ها در راستای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را یکی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان و اظهار کرد: در اجرای این قانون وزارت متبوع با شناخت مسئولیت خود ضمن حمایت از کارآفرینان حامی ازدواج و فرزندآوری با رویکرد حمایت از فرزندآوری نیرو های شاغل در محیط های کاری در پی پیاده سازی صحیح سیاست های فرزندآوری و جوانی جمعیت می باشد.

زینل پور پور ادامه داد: رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، تشویق فرزندآوری و حمایت از زوج های جوان، در نظر گرفتن بسته های حمایتی برای مادران جوان بویژه در دوره بارداری و شیردهی در و برگزاری کارگاه ها و کلاس های تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در جامعه هدف از جمله سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

در این همایش که با همکاری موسسه ارتقاء سلامت زندگی برگزار شد، قائم محمدی و صالح زاده بعنوان مدرس در این دوره مطالبی را برای حاضرین ارائه کردند؛ همچنین از مدیرعامل شرکت سلک باف بعنوان مدیرعامل حامی ازدواج و فرزندآوری در میان کارگران و برخی از خانواده های دارای 4 فرزند و بیشتر، با اهدای هدایایی تجلیل بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.